De levering

De levering

Covid-19: een uitzonderlijke situatie voor leveringen

Vanwege de gezondheidscrisis die het Covid-19-virus veroorzaakt, is de levering van je bestellingen enigszins verstoord, net zoals ons verzendkostenbeleid. Hieronder vind je de meest recente informatie m.b.t. leveringen.

Levertermijn

De termijn die nodig is voor het voorbereiden van je pakje (tijd tussen het plaatsen van de bestelling en het moment dat het pakje het magazijn verlaat) wordt verlengd met 1 of 2 werkdagen. Daarnaast kan de transporttijd ook worden verlengd vanwege de grote drukte in de sorteercentra (een toename die vergelijkbaar is met een Black Friday!) en mogelijk door personeelsproblemen bij de vervoerders. Er wordt echter al het mogelijke gedaan om ervoor te zorgen dat leveringen kunnen blijven plaatsvinden en dat elk pakket niet te lang onderweg is.

Verzendkosten

De verzendkosten zijn volledig afhankelijk van de prijzen die de vervoerders hanteren. Maxi Toys wil geen winst maken op de verzendkosten en heeft dat ook nooit willen doen. De verzendkosten worden berekend op basis van een prijs per gewichtsklasse. Vervolgens worden er toeslagen toegevoegd op basis van verschillende elementen die verband houden met de grootte en het gewicht van de bestelling(en).
Voor meer informatie over de prijzen die per vervoerder worden toegepast, verwijzen wij naar de tabellen en de uitleg onderaan deze pagina.

Levering in een afhaalpunt

Levering in een afhaalpunt is niet meer mogelijk in alle gesloten, niet-essentiële winkels. Wij hebben ervoor gekozen deze leveringsmethode niet langer op onze site aan te bieden. We willen niet het risico lopen pakketjes naar winkels te versturen die achteraf blijken gesloten te zijn of winkels overbelasten met het beheer van bestellingen die niet behoren tot de basisbenodigdheden. Bovendien willen we ieder van jullie aanmoedigen om thuis te blijven en daarom is tijdens deze crisis alleen thuisbezorging mogelijk.

Thuislevering

Thuisbezorging is mogelijk via UPS (of Bpost in België). Spoedleveringen zijn in crisistijd niet meer mogelijk, omdat we zulke exacte levertijden niet kunnen garanderen.

Waarom worden in deze crisistijd de leveringskosten niet aangeboden? Waarom zijn de kosten in sommige gevallen zo hoog?

Als gevolg van bepaalde factoren zijn onze verzendkosten sterk gestegen. Thuisbezorging is duurder; sommige diensten voor het bezorgen van grote pakketten voor redelijke prijzen zijn momenteel niet beschikbaar; er worden extra kosten aangerekend als gevolg van de crisis en op volumineuze pakketten.
Maxi Toys wil geen winst maken op de verzendkosten en heeft dat ook nooit willen doen. Maar dit zijn kosten die we niet kunnen dragen als we de continuïteit van onze e-commerce activiteit willen garanderen en in het bijzonder de salarissen van onze logistieke en administratieve teams willen veiligstellen.

Klaarmaken van de bestellingen: veiligheid en hygiëne

Onze belangrijkste doelstelling is altijd geweest het beschermen van onze medewerkers en ons logistieke team. Daarom hebben we besloten onze site bijna een maand lang offline te zetten. En daarom wilden we de site alleen opnieuw openen als we een optimale werkomgeving konden waarborgen voor onze medewerkers door hen te voorzien van maskers (verplicht te dragen), vizieren en handschoenen (vrijwillig te dragen), hydroalcoholische gel, de mogelijkheid om altijd de nodige sociale afstand te bewaren (kleine teams, aparte voorbereidingstafels, aparte pauzes, enz.) en door permanent toezicht te houden op de naleving van deze maatregelen door iedereen ter plaatse. Dit is wat we hebben gedaan om onze activiteit op maandag 20/04 een nieuwe start te geven.


Prijslijst transportkosten

UPS Standard Thuislevering

Leveringstermijn Covid-19: 3 tot 8 werkdagen na het plaatsen van de bestelling.

Voor het bepalen van het factureerbare gewicht bij UPS worden het volumegewicht (berekend door de lengte, breedte en hoogte van het pakket in cm te vermenigvuldigen en te delen door 5000) en het werkelijke gewicht vergeleken en wordt de grootste eenheid gebruikt. Het maximaal toegestane werkelijke gewicht is 70 kg en het maximaal toegestane volumegewicht is 200 kg.

De schijf van het factuurbare gewicht geeft de basisprijs voor het transport.

Factureerbaar gewicht
Prijs
0 - 5 kg
€ 8,99
5 - 10 kg
€ 9,99
10 - 14 kg
€ 10,99
14 - 20 kg
€ 11,99
20 - 30 kg
€ 13,99
30 - 100 kg
€ 29,99
100 - 200 kg
€ 44,99

Op deze basisprijs komen toeslagen. Elke toeslag is cumuleerbaar, zelfs de toeslagen voor Pakket met buitengewone afmetingen 1 en Pakket met buitengewone afmetingen 2.

Naam van de toeslag
Voorwaarden
Toeslag
Groot pakket
Als de langste zijde langer is dan 100 cm en/of als de tweede langste zijde langer is dan 76 cm.
+ € 9
Pakket buitengewone afmetingen 1
De som van de lengte (langste zijde) plus de omvang (2x breedte + 2x hoogte) bedraagt meer dan 300 cm, maar niet meer dan 400 cm.
+ € 50
Pakket buitengewone afmetingen 2
De som van de lengte (langste zijde) plus de omvang (2x breedte + 2x hoogte) bedraagt meer dan 400 cm.
+ € 120



Bpost [email protected] Thuislevering

Levertermijnen Covid-19: 3 tot 8 werkdagen na het plaatsen van de bestelling.

De schijf van het gefactureerde gewicht geeft de basisprijs voor het transport.

Factureerbaar gewicht
Prijs
0 - 5 kg
€ 4,99
5 - 10 kg
€ 5,99
10 - 20kg
€ 6,99
20 - 30 kg
€ 9,99
30 - 40kg
€ 44,99
40 - 70kg
€ 59,99

Op deze basisprijs komen toeslagen. Alle toeslagen zijn cumuleerbaar, zelfs de toeslagen voor groot pakket of pakket met buitengewone afmetingen.

Naam van de toeslag
Voorwaarden
Toeslag
Groot pakket
De langste zijde is langer dan 100 cm en/of de oppervlakte van de kleinste kant is groter dan 60 x 70 cm.
+ € 2,50
Pakket buitengewone afmetingen
De som van de lengte (langste zijde) en de omvang (2x breedte + 2x hoogte) is groter dan 300 cm of de langste zijde is langer dan 150 cm.
+ € 55
Covid-19-toeslag
Bpost brengt een supplement van € 0,25 op elk pakket in rekening om de bijkomende kosten (uitzendkrachten, opslag, onafhankelijke vervoerders…) door de coronacrisis te helpen dragen.
+ € 0.25


Werkdagen, van maandag t.e.m. vrijdag (uitgezonderd feestdagen) – geen leveringen op zaterdag en zondag.



Max livraison porte paquet

Te weten:

Levering op een ander adres

Het is mogelijk om een bestelling op een ander adres in België dan het factuuradres te laten leveren.

Nazicht van het pakje bij levering

De klant is verplicht de staat van het pakje en eventueel zijn inhoud na te kijken in aanwezigheid van de koerier. Bij twijfel over de staat van de bestelling, heeft de klant het recht om de goederen te weigeren door dit onmiddellijk aan de koerier te melden. Deze laatste moet dan een vaststelling van onregelmatigheid opstellen. De klant moet vervolgens binnen de 48 uur de klantendienst verwittigen via https://www.maxitoys.be/nl/contact

Leveringsgebied

Kan ik een artikel bestellen op www.maxitoys.be en het op een adres buiten België laten leveren? Nee, op dit ogenblik kan een Belgische klant zijn bestelling alleen plaatsen via www.maxitoys.be, waarvan momenteel de levering alleen op een Belgisch adres kan gebeuren. Op dezelfde wijze kan een Franse klant alleen bestellen op www.maxitoys.fr en in Frankrijk laten leveren.

Hulp bij de levering

Voor alle andere vragen over de levering, gelieve onze hulppagina te gebruiken.